Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

Κείμενο Διαμαρτυρίας κατά των συγχωνεύσεων


Δευτέρα 2 Ιουλίου 2013

 

                                                                                            Προς

*       1) Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

*                                                                                2) Γενική Διεύθυνση Διοίκησης     Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης

*                                                                              Διεύθυνση Διοικητικών Υποθέσεων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης

*       Τμήμα ΄Β

*                                                                                                Κοινοποίηση

1)      Περιφερειακό  Διευθυντή  Εκπαίδευσης Αττικής

2)      Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

 

 

Κύριε Υπουργέ,

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει στα χέρια σας, προς υπογραφή, έγγραφο που αποφασίζει συγχώνευση των 53ου και 54ου Γυμνασίου/ Λυκείου Αθήνας.

Αυτό το αναφέρουμε καθώς όλη η τοπική κοινωνία, οι σύλλογοι γονέων, οι καθηγητές των σχολείων, η ΕΛΜΕ, η Ένωση Γονέων, οι Σχολικές Επιτροπές, η ΔΕΠ της 4ης Δημοτικής κοινότητας Αθήνας καθώς και το Δημοτικό συμβούλιο Αθήνας  είναι αντίθετοι με αυτή την συγχώνευση.

Σας εκθέτουμε την δυσαρέσκεια μας για την προτεινόμενη συγχώνευση καθώς  και την συλλογιστική μας που μας κάνει να είμαστε αντίθετοι σε αυτή.

 

1)      Ο χρόνος που λαμβάνεται μία τέτοια απόφαση μας δημιουργεί εύλογα ερωτήματα όπως:

-          Πως είναι δυνατόν να έχει γίνει ο προσδιορισμός των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών των σχολείων, όπως προβλέπεται από το άρθρο 7 του Ν 3848/2010, δηλαδή από το πρώτο δίμηνο 2013?

-          Εάν πραγματοποιήθηκε με ποια κριτήρια έγινε? Αυτά των μεμονωμένων σχολείων ή των συγχωνευθέντων?

-          Εάν έγινε με το κριτήριο των μεμονωμένων σχολείων ποιος ήταν ο εξαιρετικός λόγος για τον οποίο παρακάμφθηκε η διαδικασία?

-          Εάν έγινε με το κριτήριο των συγχωνευόμενων σχολείων για ποιο λόγο δεν ανακοινώθηκε πριν το κλείσιμο των σχολείων η σχετική συγχώνευση?

2)      Η παρούσα δυναμικότητα του 54ου Γυμνασίου είναι 266 μαθητές ενώ του 53ου Γυμνασίου είναι 214 μαθητές (στοιχεία περιόδου2012 – 2013). Μετά την συγχώνευση των δύο σχολείων το γυμνάσιο θα αριθμεί συνολικά 480  μαθητές. Ο αριθμός αυτός δεν αναμένεται να μειωθεί τα επόμενα χρόνια, αντίθετα αναμένεται να αυξηθεί καθώς το 50ο Γυμνάσιο το οποίο είναι το πλησιέστερο χωροταξικά είναι ήδη υπεράριθμο, με αποτέλεσμα οι αίθουσες να μην επαρκούν και οι μαθητές να αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε containers.

3)      Περαιτέρω μας προβληματίζει ιδιαίτερα εάν έχει ληφθή υπόψη:

- Η ασφάλεια των μαθητών . Μπορεί πχ να εκκενωθεί το σχολείο σωστά σε περίπτωση σεισμού;

- Η υγιεινή. Η τουαλέτες επαρκούν για τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών;

 

4)      Όπως πολύ καλά γνωρίζεται, Διεθνείς έρευνες (Barker R & Gump, 1964), (Eberts R, Kehoe E, & Stone 1984) κ.α έχουν δείξει ότι τα μικρά σε μέγεθος σχολεία προσφέρουν στους μαθητές περισσότερες δυνατότητες για συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες, για επικοινωνία και καλλιέργεια των ενδιαφερόντων και των κλίσεων τους.  Οι μαθητές γνωρίζουν πολύ καλύτερα τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους με αποτέλεσμα να μην βιώνουν την ανωνυμία και να περιορίζεται  η αποκλίνουσα και παραβατική συμπεριφορά αυτών. 

Η μεγάλη πανελλαδική έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που πραγματοποιήθηκε  σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας και δημοσιοποιήθηκε το 2000 συμπεραίνει: «Όσο πιο πολλοί είναι οι μαθητές στο σχολείο τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης επιθετικών πράξεων».   Με δεδομένο την αύξηση της παραβατικότητας η οποία παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια και η οποία έχει πάρει πλέον ανησυχητικές διαστάσεις, θεωρούμε ότι η κίνηση αυτή μόνο επιβλαβής μπορεί να είναι για τα παιδιά μας.

 

Όλα τα ανωτέρω μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το όλο εγχείρημα έχει γίνει με εξαιρετικά πρόχειρο τρόπο χωρίς να ληφθούν υπόψη όλοι οι παράμετροι που αφορούν το διαπαιδαγώγηση και την ασφάλεια των παιδιών μας.

 

Για το λόγο αυτό επιθυμούμε την παραμονή των σχολείων ως έχουν και προτείνουμε μια πιο ορθολογική κατανομή των μαθητών στα όμορα σχολεία με στόχο την αύξηση των παιδιών που φοιτούν στο 53ο και 54ο Γυμνάσιο στα 300 παιδιά (αριθμός που θεωρείται ικανοποιητικός και ελεγχόμενος) με ταυτόχρονη αποσυμφόρηση του 50ου Γυμνασίου το οποίο όπως προαναφέραμε διενεργεί μάθημα σε container. 

Επιπλέον σας υπενθυμίζουμε το επιμύθιο της καταδικαστικής απόφασης, για τις συγχωνεύσεις, της ΔΕΠ της 4ης Δημοτικής κοινότητας Αθηναίων (3/12/2012) το οποίο αναφέρει: «…………….πιστεύει πως θα έπρεπε να συζητείται η ενίσχυση των σχολικών μονάδων της ούτως ή άλλως υποβαθμισμένης περιοχής μας και όχι η αποδυνάμωση κα απαξίωσή τους».

 

 Εμείς, οι γονείς, οι μαθητές, οι καθηγητές των 53ου και 54ου Γυμνασίου/ Λυκείου καθώς και όλη η 4η Δημοτική κοινότητα Αθήνας δεν συμφωνούμε και δεν αποδεχόμαστε την προτεινόμενη συγχώνευση των σχολειών. Έχοντας λάβει ομόφωνες αποφάσεις στις σχετικές μας συνελεύσεις είμαστε έτοιμοι να υπερασπίσουμε με κάθε τρόπο την θέση μας.

 

 

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων 4ης Δημοτικής Κοινότητας Αθήνας

Ο Σύλλογος Γονέων του 53ου Γυμνασίου Αθηνών

Ο Σύλλογος Γονέων του 54ου Γυμνασίου Αθηνών

Ο Σύλλογος Γονέων του 54ου Γενικού Λυκείου Αθηνών

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013

Για την συγχώνευση του 53ου Γυμνασίου


Το Σάββατο 29 Ιουνίου αναρτήθηκε στο διαδίκτυο το σχέδιο του ΦΕΚ του Υπουργείου παιδείας  με θέμα : Καταργήσεις – Συγχωνεύσεις Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε αυτό το έντυπο υπάρχει η απόφαση συγχώνευσης των 53ου και 54ου Γυμνασίου –Λυκείου.


Η  Ένωση Γονέων της 4ης Δημοτικής κοινότητας Αθηναίων και οι Σύλλογοι Γονέων του 53ου Γυμνασίου, 54ου Γυμνασίου και  54ου Λυκείου οργάνωσαν  την Κυριακή  30 Ιουνίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου,   συνάντηση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων. Παρόν στην συνάντηση έδωσαν ο Διευθυντής του 54ου  Γυμνασίου, η Διευθύντρια του 54ου Λυκείου, καθηγητές από τα δύο σχολεία και γονείς από τα ενδιαφερόμενα  αλλά και τα όμορα  σχολεία.

Ως κύριος ομιλητής ήταν ο κ. Γιάννης Φάσσαρης  πρόεδρος της Ά ΕΛΜΕ Αθήνας.  Παρεμβάσεις έκανε και ο Ταμίας της  Ά ΕΛΜΕ Αθήνας κ. Μίχας Μιχάλης.

Έγινε ενημέρωση από τον κ. Φάσσαρη  για τις πρόσφατες εξελίξεις  και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις συγχωνεύσεις.

Όλοι οι παριστάμενοι δήλωσαν την αντίθεσή τους  στις συγχωνεύσεις που προωθούνται από το Υπουργείο Παιδείας και την θέλησή τους για μια κοινή κινητοποίηση.

Αυτή την στιγμή είναι σε εξέλιξη η διαδικασία οργάνωσης και συντονισμού  των ΕΛΜΕ που εμπλέκονται στις τελευταίες συγχωνεύσεις, των αντίστοιχων Ενώσεων Γονέων και των Σύλλογων Γονέων των σχολείων που πρόκειται να συγχωνευτούν. Στόχος είναι μια κοινή κινητοποίηση όλων των φορέων και παράσταση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, μέσα στις επόμενες μέρες.
Θα ανακοινώσουμε την ακριβή ημερομηνία και ώρα.
 

Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Ανοιχτή επιστολή προς γονείς, μαθητές και καθηγητές

        

Β΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Αιγάλεω – Χαϊδάρι – Αγία Βαρβάρα)
Ανοιχτή επιστολή προς γονείς, μαθητές και συναδέλφους/ισσες
Αιγάλεω 18  Ιούνη 2013
Αγαπητοί γονείς, μαθητές και συνάδελφοι/ισσες,
 Το τελευταίο διάστημα συντελείται η μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου που θα ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.
Οι βασικές πλευρές αυτών των αλλαγών είναι: λιγότεροι καθηγητές, λιγότερα τμήματα, περισσότεροι μαθητές στο τμήμα, μικρότερη χρηματοδότηση σχολείων, λιγότερη γνώση.
Αντιμετωπίζοντας μαθητές-καθηγητές σαν αριθμούς ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ένα φτηνό δημόσιο σχολείο σύμφωνα με τα μνημόνια που υπέγραψαν με την τρόικα.
Αναλυτικότερα επιδιώκουν:
1. Μειώνουν τα τμήματα των σχολείων, στοιβάζοντας 27 μαθητές σε κάθε τμήμα ενώ όσοι θα περισσεύουν θα μετακινούνται σε διπλανά σχολεία. Την ίδια τύχη θα έχουν και τα τμήματα κατευθύνσεων στα λύκεια και οι μετακινήσεις μαθητών ακόμα και αν είναι στην Γ’ λυκείου. Αναμένεται επίσης δραστική μείωση των μαθημάτων επιλογής και ξένων γλωσσών, στερώντας έτσι το σχολείο από μαθήματα που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τους μαθητές. Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε κλείσιμο σχολικών μονάδων (συγχώνευση 1ου -3ου Γυμνασίου Χαϊδαρίου και σε άλλες περιοχές της Δυτικής Αθήνας), θα χειροτερεύσουν το επίπεδο της παρεχόμενης σχολικής γνώσης ενώ θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα ζωής στους μαθητές και τις οικογένειές τους που θα αναγκάζονται να μετακινούνται.
2. Δημιουργούν τεχνητά πλεονάσματα στους καθηγητές μειώνοντας τις οργανικές θέσεις μέσα από την αύξηση του ωραρίου τους και τη μείωση των τμημάτων των σχολείων. Πετυχαίνουν έτσι μηδενικές προσλήψεις νέων εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα απολύσεις ή βίαιες συνταξιοδοτήσεις χιλιάδων έμπειρων συναδέλφων. Ταυτόχρονα αλλάζουν δραματικά τους όρους ζωής των νεώτερων εκπαιδευτικών που τους μετακινούν υποχρεωτικά σε άλλες περιοχές αναγκάζοντας τους περισσότερους να δουλεύουν σε τρία και τέσσερα σχολεία.
3. Μέσα από μηχανισμούς πειθάρχησης – καταναγκασμού (αξιολόγηση) και την αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου σπέρνουν το φόβο με βασικό στόχο την υποταγή των εκπαιδευτικών στη διοίκηση, τον έλεγχο της εκπαιδευτικής τους συνείδησης, την καταστολή κάθε διαμαρτυρίας και κάθε συλλογικής διεκδίκησης, τη μισθολογική τους καθήλωση και την προετοιμασία της επόμενης βάρδιας απολύσεων.
4. Η δραστική μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων από τον προϋπολογισμό μέσω των δήμων, εκτός από τα σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που θα δημιουργήσει, θα αναγκάσει τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και τους διευθυντές των σχολείων να αναζητούν χορηγούς για τα λειτουργικά έξοδα.
 
 
5. Η κατάσταση αυτή θα ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες μέσα στο καλοκαίρι όταν θα επιχειρήσουν να περάσουν νόμο για το Γενικό και Τεχνολογικό λύκειο.
Έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα υπάρχουν δραστικές μειώσεις σε τομείς και μαθήματα του τεχνολογικού, μειώσεις μαθημάτων -κατευθύνσεων στο Γενικό, αύξηση των εξεταστικών φραγμών (περιφερειακές – πανελλαδικές) σε όλα τα επίπεδα, παραπέρα υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης με βάρος στην αποσπασματική επιφανειακή γνώση – κατάρτιση.
Αυτές οι επιλογές διαμορφώνουν ένα ριζικά νέο τοπίο για το δημόσιο σχολείο. Το μεγάλο χτύπημα του δικαιώματος στη μόρφωση με τη υπονόμευση του δημόσιου σχολείου η παραπέρα πτώση του μορφωτικού επιπέδου της νεολαίας σε συνδυασμό με την γενικότερη οικονομική εξαθλίωση μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας θα επηρεάσει καταλυτικά το μέλλον της χώρας. Η συντελούμενη «αιμορραγία» της από τη μορφωμένη και εξειδικευμένη νεολαία, φανερώνει μια επιπλέον εκμετάλλευση του παραγόμενου πλούτου, τόσο σε επίπεδο ανθρώπων όσο και σε επίπεδο κλοπής του μόχθου των εργαζόμενων προκειμένου να μορφώσουν τα παιδιά τους.
 
Εμείς εκπαιδευτικοί-γονείς-μαθητές δεν μπορούμε και δεν πρέπει να μείνουμε αδιάφοροι σε αυτή την κατάσταση!
Με το γράμμα μας αυτό θέλουμε να σημάνει γενικό προσκλητήριο. Και τώρα και τον Σεπτέμβρη θα μας βρουν μπροστά τους!
 
Όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων!
Όχι στο κλείσιμο τμημάτων και στη βίαιη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος των μαθητών μας!
Το δημόσιο σχολείο είναι κοινωνικό αγαθό, ανήκει σε όλους μας, το υπερασπιζόμαστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!
Η πιο μεγάλη και αποφασιστική κινητοποίηση του λαού θα δώσει τη λύση!

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Οι Καθηγητές του 72ου Γυμνασίου


Ανοικτή επιστολή προς τους γονείς

 


Αγαπητοί γονείς,

Είμαστε οι καθηγητές των παιδιών σας αυτοί που εμφανίστηκαν στη ζωή σας το Σεπτέμβρη, τότε που τα παιδιά σας ήρθαν στο Γυμνάσιο και αυτοί που θα χαθούν από το προσκήνιο όταν τα παιδιά με το καλό τελειώσουν το σχολείο.  Με αυτή την επιστολή δε θέλουμε να σας ενημερώσουμε για την επίδοση των παιδιών σας ή για τις απουσίες τους, ή για κάποιο πειθαρχικό παράπτωμα. Μιλάμε για τα παιδιά σας, αν και σε κάποιο βαθμό είναι και δικά μας παιδιά, αφού ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς τους βρίσκονται στα χέρια μας. Το γεγονός αυτό αυτόματα μας δένει μαζί τους και μαζί σας. Τα προβλήματά τους σε ένα ποσοστό είναι και δικά μας προβλήματα όπως και τα δικά μας προβλήματα επηρεάζουν αυτά.

 

Οι περισσότεροι από εμάς είμαστε συγχρόνως και γονείς, που είχαν στείλει ή στέλνουν ακόμη τα παιδιά τους σε κάποιο δημόσιο σχολείο, άρα στη θέση τη δική σας έχουμε βρεθεί και γνωρίζουμε τις ανησυχίες σας και αυτά που έχετε να αντιμετωπίσετε.

 

Το τελευταίο διάστημα η παιδεία και οι καθηγητές έχουν βρεθεί στο κέντρο της επικαιρότητας, στα κανάλια, τις εφημερίδες και το διαδίκτυο. Διάφοροι, σχετικοί και άσχετοι, έχουν πει την γνώμη τους και πολλοί από αυτούς βρήκαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα απωθημένα τους και να πάρουν εκδίκηση για τα «στερημένα» μαθητικά τους χρόνια κατηγορώντας τους εκπαιδευτικούς. Θεωρήσαμε σκόπιμο λοιπόν να γράψουμε αυτήν την επιστολή για να σας κάνουμε γνωστή και την δική μας άποψη για όλα αυτά.

 

Καταρχάς πρέπει να πούμε ότι το σημερινό σχολείο δεν ικανοποιεί κανένα μας, ούτε τους εκπαιδευτικούς, ούτε τους γονείς, ούτε τους μαθητές. Απέχει πολύ από αυτό που θα επιθυμούσαμε, απέχει πολύ ακόμη και από αυτό που θα μπορούσαμε να έχουμε σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας μας. Συγκρίσεις με σχολεία του παρελθόντος δεν μπορούμε να κάνουμε, γιατί οι κοινωνικές συνθήκες είναι διαφορετικές και η πρόοδος της τεχνολογίας έχει φέρει τα πάνω κάτω. Κάθε σχολείο πρέπει να το κρίνουμε ανάλογα με την εποχή του και την κοινωνία που εξυπηρετεί.

 

Έχουμε και εμείς ευθύνες για πολλά που δεν λειτουργούν σωστά και δεν τις αποποιούμαστε, ωστόσο δεν είμαστε εμείς αυτοί που λάμβαναν τις αποφάσεις τα προηγούμενα χρόνια και οδήγησαν τα πράγματα στην σημερινή κατάσταση. Εμείς είμαστε αυτοί που βλέπετε κάθε φορά μπροστά σας, όταν φέρνετε το παιδί σας στο σχολείο, πίσω μας όμως έχουμε αναλυτικά προγράμματα, βιβλία ύλη των μαθημάτων, εγκαταστάσεις του σχολείου, σχολικές επιτροπές, οδηγίες υπουργείου, για τα οποία δεν ευθυνόμαστε.

 

Μας κατηγορείτε πολλές φορές για το ωράριο που εργαζόμαστε και το συγκρίνετε με τα ωράρια που έχετε εσείς στις δικές σας εργασίες. Πολλοί από εμάς έχουν εργασθεί στο παρελθόν και σε άλλες εργασίες, εκτός εκπαίδευσης, και μπορούμε να καταλάβουμε την κούραση που έχει ένας μισθωτός μετά το 8ωρο και την ταλαιπωρία ενός ελεύθερου επαγγελματία που δουλεύει από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζετε, ότι το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών έχει οριστεί με βάση το πόσο μπορούν να προσφέρουν αυτοί μέσα στην τάξη διδάσκοντας και όχι το πόσο αντέχουν να δουλέψουν. Όλοι έχετε ένα, δύο ή περισσότερα παιδιά και πολλές φορές σας κουράζουν σε σημείο που δύσκολα το αντέχετε. Φανταστείτε λοιπόν τον εκπαιδευτικό που έχει πάνω από 25 παιδιά μέσα στην τάξη, το καθένα με τις ιδιαιτερότητές του, για μία διδακτική ώρα και την επόμενη ώρα πρέπει να πάει σε άλλη τάξη με άλλα 25 και αυτό να συνεχίζεται αυτό μέχρι να εξαντλήσει το ωράριό του. 

 

 Δεν τελειώνει εκεί όμως η εργασία του. Ακολουθούν αυτά που δεν βλέπετε εσείς.  Έχει τις ώρες που θα πρέπει να δαπανήσει για να προετοιμάσει το μάθημα της επόμενης μέρας, για να διορθώσει τις εργασίες των μαθητών του και για να ασχοληθεί με τις εξωδιδακτικές και διοικητικές εργασίες του σχολείου (πχ απουσίες μαθητών, ενημέρωση γονέων, πρωτοκόλληση εγγράφων,   προετοιμασία εορτών και εκδηλώσεων,  προετοιμασία εκδρομών και επισκέψεων, προγράμματα περιβαλλοντικά και αγωγής υγείας κτλ) Έχει να ασχοληθεί με τα παιδιά που θα αρρωστήσουν ή θα τραυματιστούν, ακόμη και με αυτά που κάποια στιγμή θα είναι ψυχολογικά ευαίσθητα και θα αναζητούν ένα στήριγμα. Έχει να αντιμετωπίσει παιδιά που θα έχουν κάποια ιδιαιτερότητα, δίπλα στα οποία οφείλει να σταθεί με ιδιαίτερη φροντίδα και ευαισθησία. Πρέπει να παρακολουθήσει σεμινάρια εκτός ωραρίου, για την επιμόρφωσή του, τόσο στο γνωστικό αντικείμενο, όσο και σε θέματα που θα τον βοηθήσουν να ανταπεξέλθει στο πλήθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

 

 Μπροστά σε όλα αυτά  λοιπόν, οι δύο ώρες στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου, δεν είναι αυτές που μας ενοχλούν. Είναι ότι, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, αυτό θα οδηγήσει σε υποχρεωτικές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών που περισσεύουν, ακόμη και εκτός νομού, και θα σταλούν άνθρωποι που σήμερα εργάζονται στη λίστα των ανέργων.

 

Θα αναρωτηθείτε, τα σχολεία δουλεύουν σωστά και όπως πρέπει; Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που κάνουν;  Ποιος τους ελέγχει αυτούς και γιατί δεν δέχονται την αξιολόγηση; Αυτή είναι μία λάθος εντύπωση. Είναι λάθος ότι οι εκπαιδευτικοί δεν δέχονται καμία μορφή αξιολόγησης. Εκείνο στο οποίο αντιδρούμε είναι ο τρόπος που θα γίνει αυτή η αξιολόγηση, από ποιους θα γίνει και πού θα οδηγήσει.

 

 Όλοι σας μπορείτε να κρίνετε ποιοι κάνουν καλή δουλειά στα παιδιά σας και ποιοι όχι. Ποιοι ενδιαφέρονται πραγματικά και ποιοι όχι. Ποιοι εργάζονται σκληρά και με φιλότιμο και ποιοι όχι. Αν υπήρχε τρόπος να βγει ένας μέσος όρος αυτής της κρίσης σας αυτό θα ήταν μια μορφή αξιολόγησης, η οποία πιθανόν να μην απείχε κατά πολύ από την πραγματικότητα. Αν όμως παίρναμε την γνώμη ενός μόνο από εσάς, τότε θα υπήρχαν πολλές πιθανότητες η γνώμη αυτή να είναι λανθασμένη. Αυτή την αξιολόγηση θέλουν να μας επιβάλουν, από δύο πρόσωπα, και σε αυτήν αντιδρούμε, γιατί η λάθος κρίση του ενός, μπορεί να οδηγήσει στην μισθολογική καθήλωση του εκπαιδευτικού ή ακόμη και στην απόλυσή του.

 

Λένε πολλές φορές αυτοί που τα προωθούν ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό της εκπαίδευσης. Ποιος όμως τα λέει αυτά; Μήπως αυτοί που ήταν υπεύθυνοι για την περσινή καθυστέρηση των βιβλίων; Ή μήπως αυτοί που ήταν υπεύθυνοι για τα φετινά κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και τα μαθήματα που δεν έγιναν; Θυμάστε ότι για τα μαθήματα που χάνονται υπάρχει πάντα η απειλή για αναπλήρωσή τους στο τέλος της χρονιάς. Έγινε κάτι τέτοιο φέτος για τα μαθήματα που χάθηκαν επειδή δεν υπήρχαν καθηγητές;

 

Βλέπετε λοιπόν πως αυτός που στην πραγματικότητα νοιάζεται για τα παιδιά σας είναι μόνο ο σωστός εκπαιδευτικός. Αυτός που θα προσπαθήσει να κάνει το μάθημά του όπως πρέπει και να μάθει στο μαθητή αυτά που μπορεί να μάθει. Αυτός που θα πει δύο κουβέντες εκτός μαθήματος στο  παιδί  που έχει κάποιο πρόβλημα, για να το στηρίξει, αυτός που θα πάει το παιδί σας μία εκπαιδευτική εκδρομή τις περισσότερες φορές παρατώντας τη δική του οικογένεια. Αυτός που θα προσπαθήσει να δώσει κάτι στο μαθητή από τον εαυτό του σα να ήταν το βιολογικό του παιδί.

 

Δεν ενδιαφέρεται  ο τεχνοκράτης που βλέπει τα παιδιά σα νούμερα, που χωρούν ή δεν χωρούν σε μία αίθουσα διδασκαλίας, σα νούμερα που χρειάζονται έξοδα για τα βιβλία τους (που μπορεί να τα μειώσει ή να τα κάνει πιο φθηνά), που χρειάζονται έξοδα για καθηγητές που θα το διδάξουν (τους οποίους προσπαθεί να μειώσει), που χρειάζονται πετρέλαιο θέρμανσης για το χειμώνα (που προσπαθεί να το περιορίσει).

 

Μην τους αφήνετε λοιπόν να σας βλέπουν σαν νούμερα. Σας θέλουμε μαζί μας για να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που έρχονται. Σας θέλουμε να ενδιαφέρεστε για το σχολείο, γιατί είναι δικό σας και δικό μας. Βάλτε στην άκρη την φράση που ακούστηκε τώρα τελευταία με αφορμή την απεργία και την επίταξη των καθηγητών στις εξετάσεις «Καλά να πάθουν!», γιατί ότι παθαίνει κάποιος δεν το παθαίνει μόνος του αλλά το παθαίνουμε όλοι μαζί.

 

Πρέπει να απαιτήσουμε όλοι μαζί να έχουμε ένα καλύτερο σχολείο από την επόμενη σχολική χρονιά, γιατί το σχολείο είναι ένα παράθυρο στο μέλλον και χωρίς αυτό, μέλλον δεν υπάρχει!!!

 

Οι Καθηγητές του 72ου Γυμνασίου

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Για "θερμό Σεπτέμβρη" κάνει λόγο η ΟΛΜΕ

Για "θερμό Σεπτέμβρη" κάνει λόγο η ΟΛΜΕ, που αντιδρά στην κατανομή του δυναμικού των εκπαιδευτικών.
 
                
Για «αυθαίρετους σχεδιασμούς» καταγγέλλει το ΔΣ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) το υπουργείο Παιδείας, σχετικά με την κατανομή του δυναμικού των εκπαιδευτικών.

Σε σχετική ανακοίνωση η ΟΛΜΕ αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να κατασκευάσει, «με αυθαίρετους σχεδιασμούς επί χάρτου, τεχνητές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών. Για τον λόγο αυτόν χρησιμοποιεί τις πρόσφατες ρυθμίσεις για το διδακτικό ωράριο, αλλά και αυτές που ετοιμάζονται με το ΠΔ, για να μεταθέτει υποχρεωτικά τους εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα».

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι «η εφαρμογή αυτής της πολιτικής στην ουσία προδιαγράφει την κατάργηση δεκάδων χιλιάδων οργανικών θέσεων σε όλη την Ελλάδα και προετοιμάζει τη δεξαμενή για την "κινητικότητα" (υποχρεωτικές μεταθέσεις αλλά και απολύσεις) χιλιάδων μονίμων εκπαιδευτικών από το 2013 έως το 2015».

Μάλιστα, το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει, ήδη, ζητήσει από τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών «να μην συμφωνήσουν με τη λογική συγκρότησης των πινάκων που προωθεί το υπουργείο και να εκδηλώσουν με τον προσφορότερο τρόπο την αντίθεσή τους». Οι εκπαιδευτικοί ζητούν:
- Ο υπολογισμός των κενών- πλεονασμάτων να γίνεται με βάση το ισχύον ωράριο και όχι με αυτό που προβλέπει ο νέος ν. 4152/13, την κατάργηση του οποίου ζητά το συνδικαλιστικό κίνημα.
- Να υπολογιστούν τα κενά- πλεονάσματα κατά σχολείο- ομάδα σχολείων όπως πάντα και όχι με το σφαγιαστικό και αυθαίρετο μέτρο της εγκυκλίου.

Τέλος, το ΔΣ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, επισημαίνοντας ότι θα συγκροτήσει κοινό μέτωπο αντιμετώπισης της συγκεκριμένης πολιτικής και καταλήγει: «Προειδοποιούμε την κυβέρνηση. Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. Τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικούς για να λειτουργήσουν. Ο Σεπτέμβρης θα είναι πολύ θερμός και θα πάρουμε τα μέτρα μας για αυτό».

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Διεθνής διάσταση στο αίτημα για κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των εκπαιδευτικών


ETUCE
Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση
Ευρωπαϊκή Περιφέρεια της Εκπαιδευτικής Διεθνούς


ΠΡΟΣ:
-Τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής José Manuel Barroso
-Την Ευρωπαϊα Επίτροπο Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Πολιτισμού και Νεολαίας Androulla Vassiliou
-Τον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού Jan Truszczyński
-Τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά
-Τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο

Αριθμ. Πρωτ.: MR/9495
24 Μαϊου 2013
ΘΕΜΑ: Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,
Εξ’ ονόματος της ETUCE, που εκπροσωπεί 10.6 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στην εκπαίδευση σε 45 χώρες, θα επιθυμούσα να εκφράσω τη βαθιά ανησυχία μου σε σχέση με τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα και να σας ενθαρρύνω να αναλάβετε προσωπικά δράση ώστε να βοηθήσετε τους εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν τη φυλάκιση ή την απόλυση λόγω της διαφωνίας με τις πολιτικές της κυβέρνησής τους.
Η διαταγή επίταξης που εξέδωσε πρόσφατα η Ελληνική κυβέρνηση αποτρέπει την άσκηση του δικαιώματος των συνδικαλιστικών ενώσεων στην απεργία. Η παρούσα απόφαση διαβρώνει σαφώς τις βασικές πολιτικές ελευθερίες και τα δημοκρατικά δικαιώματα.
Πιστεύω ότι το πολιτικό όραμά σας δεν είναι η απάθεια απέναντι στην αδικία. Σας καλώ να καταδικάσετε το γεγονός ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα υπόκειται σε σκληρά μέτρα τα τελευταία τρία έτη περιλαμβανομένης της μείωσης των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση κατά 33 % (2009-2012) και κατά 47 % έως το 2016 καθώς επίσης και της μείωσης των μισθών των νέων εκπαιδευτικών έως 45 %. Επιπλέον, ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών έχει μειωθεί κατά 12%. Έχουν καταργηθεί σχολεία, έχουν διαλυθεί οι  εκπαιδευτικές δομές υποστήριξης, και υπάρχει απώλεια 32.000 διδακτικών ωρών την εβδομάδα έως το τέλος του σχολικού έτους εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών.
Αυτό το Πάσχα, όταν έκλεισαν τα σχολεία, η κυβέρνηση στην Ελλάδα πέρασε δρακόντεια μέτρα:
•    Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο
•    Υποχρεωτικές μεταθέσεις  των μόνιμων εκπαιδευτικών σε ολόκληρη τη χώρα,
•    Αύξηση του διδακτικού ωραρίου από 2-5 ώρες με αποτέλεσμα τη δημιουργία υπεράριθμων εκπαιδευτικών που θα είναι υποψήφιοι για απόλυση.
•    Νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων και αύξηση στους αριθμούς των μαθητών στην τάξη.
Η Ομοσπονδία των Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης της Ελλάδας (ΟΛΜΕ), που είναι μέλος  μας,  έχει καλέσει δύο φορές την Ελληνική κυβέρνηση σε διάλογο, πριν την ψήφιση αυτών των μέτρων και μετά την ψήφιση τους.
Η ΟΛΜΕ έχει ζητήσει την απόσυρση αυτών των μέτρων έως ότου πραγματοποιηθεί ο δημόσιος διάλογος και ζήτησε από τον Υπουργό Παιδείας να αναλάβει τη δημόσια δέσμευση να σταματήσουν οι απολύσεις. Έως τώρα, η κυβέρνηση έχει αρνηθεί να συμμετάσχει σε οποιονδήποτε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς.
Κύριε Πρόεδρε, πιστεύω ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να λάβει μέτρα για να σταματήσει τη διάβρωση της δημοκρατίας στην Ελλάδα. Η συμμετοχή σας τώρα, και σε αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα, θα μπορούσε να παρουσιάσει στο Ευρωπαϊκό κοινό ότι η Επιτροπή σας ενδιαφέρεται έντονα για τις δημοκρατικές αρχές.
Το μέλλον της Ευρώπης εξαρτάται από την εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τοποθέτησε την εκπαίδευση μεταξύ των πέντε πρωταρχικών στόχων της πρωτοβουλίας «Ευρώπη 2020». Η Επιτροπή σας έχει τονίσει τη σημασία του τομέα της εκπαίδευσης σε πολυάριθμα έγγραφα.
Σύμφωνα με την Ανακοίνωση της Επιτροπής σας σχετικά με τον Ανασχεδιασμό της Εκπαίδευσης, η εκπαίδευση αποτελεί «ένα βασικό στρατηγικό κεφάλαιο για την ανάπτυξη.» Επιπλέον, «η Επιτροπή θα διασφαλίσει ότι η συμβολή της εκπαίδευσης και της επένδυσης σε δεξιότητες για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας λαμβάνεται πλήρως υπόψιν στο Ευρωπαϊκό Εξάμηνο.»
Ως μέλος της «Τρόικα,» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει βαθιά επιρροή στις αποφάσεις που λαμβάνει η Ελληνική κυβέρνηση και συνεπώς είναι επίσης εν μέρει υπεύθυνη για την κατάσταση. Κύριε Πρόεδρε, σας καλώ να πάρετε θέση για την εκπαίδευση διότι οι πολιτικές λιτότητας των κρατών μελών σας θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ευρώπης και έρχονται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις της Επιτροπής σας.
Η λιτότητα πρέπει να σταματήσει προκειμένου η Ελλάδα να έχει ένα λειτουργικό εκπαιδευτικό σύστημα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπορεί να παραμείνει απαθής ή να παραβλέψει την αδικία. Οι εκπαιδευτικοί – οι οποίοι βοηθούν να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά και οι μαθητές στην Ελλάδα έχουν μέλλον - δεν μπορεί να υπόκεινται στα σκληρά μέτρα λιτότητας.
Θα εκτιμήσω την προσωπική σας συμμετοχή σε αυτά τα θέματα και τις προσπάθειές σας να αναχαιτίσετε τη διάβρωση της δημοκρατίας σε αυτήν την χώρα.
Με εκτίμηση,

Martin Rømer
Ευρωπαϊκός Διευθυντής

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Support to Greek teachers from Union of Education Norway

28-05-2013 Support to Greek teachers from Union of Education Norway

Support to Greek teachers from Union of Education Norway

Prime Minister,
Minister of Education

Union of Education Norway (UEN), organizing more than 150,000 members ranging from kindergarten to university level, is as Greek Federation of Secondary Education State School Teachers (OLME) affiliates to Education International (EI), the Global Union Federation representing 30 million teachers and education workers worldwide.

First of all Union of Education Norway will send its regrets and shows hereby the concern about the severe economic situation that your country is living through these days. We are afraid that the austerity cuts imposed to Greece are effectively destroying the welfare state with tragic consequences for education and society as a whole. The heavy wage and pension reductions, the expected mass lay-offs of teachers, the education budget cuts and other measures will probably cause severe problems in the future of the Greeks if not changes are made.  Austerity has undermined trust in joint solutions at European level. Time has come to restore public confidence by reversing austerity and boosting public investment, including investment in education.

Nevertheless Union of Education Norway gives its full support to the Greek teachers and their union in their call to maintain their right to strike. Greek teachers fight to maintain their rights in the workplace for the quality of education. A good quality education system should be considered as the Government of Greece’s most important tool to handle the economic struggle and to secure the welfare of its citizen in the future.

Union of Education Norway believes that recommendations from international institutions such as the IMF, World Bank, European Union or development banks, should take into account the obligations of States concerning International Labour Organization Conventions. Collective agreements must be respected and any economic stabilization measures, particularly in relation to labour standards and wages, are only admissible on condition that they have been subject to prior consultations with workers’ organizations and are applied as an exceptional measure and limited in time.

Union of Education Norway therefore urges the Government of Greece to safeguard the basic civil and democratic rights of its people. And we call on you Prime Minister and Education Minister to strengthen democracy by listening to the social partners through improved institutional social dialogue.

Yours sincerely,

Ragnhild Lied

Terje Skyvulstad
PresidentVice President